Het is een primeur in België! Omdat het gedrag en de gewoonten van huurders evolueren, lanceert Ordiges op maandag 16 maart 2020 haar gloednieuwe Cloud-applicatie MyDigiFlat. Deze oplossing digitaliseert de relatie tussen verhuurders en huurders van sociale woningen.

Tegenwoordig vertrouwen sociale verhuurders meer en meer op digitale technologie om hun manier van werken te verbeteren. Ordiges grijpt deze kans door de ontwikkeling van MyDigiFlat, de allereerste tool die de processen en de gegevensuitwisseling tussen sociale huisvestingsmaatschappijen en hun huurders optimaliseert.

Alle sectoren digitaliseren, maar – tot nu toe – was het voor huurders van sociale woningen toch nog steeds nodig om aan het loket aan te schuiven voor administratieve en technische formaliteiten. Dit uiteraard in functie van de openingsuren van de huisvestingsmaatschappij.

MyDigiFlat is ontwikkeld om hierop een antwoord te bieden. De digitale interface is op elk ogenblik beschikbaar via web of app en laat sociale huisvestingmaatschappijen toe om elke uitwisseling van gegevens met hun huurders te digitaliseren. Dit met het oog op een groter comfort voor beide partijen.

Of zoals Eric Pansin, CEO van Ordiges, stelt: “Tegenwoordig hebben we allemaal de gewoonteom onze bankzaken te beheren met onze smartphone of pc, en dit altijd en overal. We gaan niet meer naar het bankkantoor. MyDigiFlat geeft de aanzet tot dezelfde verandering in dewereld van sociale woningen.”

MyDigiFlat is een co-ontwikkelingsproject dat werd uitgewerkt samen met sociale verhuurders. Het streeft ernaar om sociale huisvestingsmaatschappijen een efficiëntere werking te bieden. Voorbeelden hiervan zijn: een geoptimaliseerde behandeling en verstrekking van informatie, een hogere responsiviteit en volledige traceerbaarheid. Zo onstaat een betere dienstverlening die op haar beurt de relatie tussen verhuurder en huurder versterkt. Tot slot zorgt de oplossing ook voor een dematerialisering van processen die kadert in een bredere milieuvriendelijke benadering die erg belangrijk is voor Ordiges.

Wat MyDigiFlat onderscheidt van een gewone beheerapplicatie, is het gebruik van innoverende technologie die rekening houdt met de specifieke situatie of vereisten van elke sociale huisvestingsmaatschappij. MyDigiFlat is volledig aanpasbaar en beheerders hebben volledige controle over alle gegevens die aan huurders worden verstrekt. Daarnaast kunnen specifieke administratieve formulieren en procedures makkelijk en snel worden aangemaakt. De applicatie verzekert bovendien de beveiliging van persoonlijke gegevens en voldoet aan alle verplichtingen van de GDPR-regelgeving.

Digitale innovatie is een prioriteit bij Ordiges, zo beklemtoont Eric Pansin: “We zijn ervanovertuigd dat de digitalisering van processen, welke die ook mogen zijn, essentieel is in onze huidige samenleving. Het is dan ook ons doel om deze technologie aan te passen aan anderesectoren en zo nog verder in te zetten op de digitale omwenteling.”

Wat zijn de standaardfunctionaliteiten van de applicatie MyDigiFlat?

Om alle nodige informatie te centraliseren voor een optimaal huurbeheer, vinden huurders en beheerders alle gegevens terug binnen één enkel digitaal portaal: gegevens over het gezin zoals samenstelling, inkomen, gelinkte contracten, energieverbruik, alsook een overzicht van technische, sociale en administratieve aanvragen. Bovendien verstuurt MyDigiFlat berichten en waarschuwingen. Zo zijn sociale verhuurder en huurder steeds in realtime geïnformeerd over de follow-up van aanvragen en de voortgang van elk huurcontract.

Alle informatie over onze applicatie is beschikbaar op onze speciale webpagina MyDigiFlat.

Over ons

Sinds 1977 ontwikkelt Ordiges softwareoplossingen die beantwoorden aan economische, budgettaire en organisationele uitdagingen van overheidsinstellingen. In België is Ordiges marktleider met haar ERP-software LORD voor het beheer van sociale huisvestingsmaatschappijen. Het ontwikkelt ook andere oplossingen om complexe organisatorische processen te vereenvoudigen, zoals ASK&GO, software voor het beheer van aankopen en uitgaven; LIAweb voor het beheer van overheidsopdrachten; PIA, boekhoudkundige ERP-software en Coozy voor voorraad- en contractbeheer.

Dienst Marketing & Communicatie:
Lambert Charlotte : charlotte.lambert@ordiges.be / +32 2.290.07.64